fredag 1 oktober 2010

En tand är lös, en tand är lös...

Mycket bättre start pådagen idag än igår. Måste ha med månadsbytet att göra :)

När jag borstade E´s tänder imorse var det en som heltplötsligt blev JÄTTELÖS. Den har varit bra vickbar ett tag, men nu hänger den i stort sett på en tråd. En av framtänderna. Och det vore väl på tiden, han har tappat 4 tänder i underkäken...

Resten av morgonen gick han omkring och pratade utan att använda läpparna. Det gjorde väl lite ont i tanden, så han plutade lite och pratade konstigt. Själv ville jag bara gå och rycka ut den, men det fick jag inte.
(Han valde dock päron att ha med sig idag och även om jag fick dela det så kanske...)

"Då ses vi i eftermiddag, med en tand mindre då?!?!?!", sa jag när vi sa hej då i skolan.
"Kanske...", sa han. Utan att röra läpparna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar