tisdag 5 oktober 2010

What a beautiful morning

A hade lite krupphosta, förlåt, FALSK krupphosta igårkväll.
Så vi var uppe och puffade honom med pulmicort och vädrade och satt i hans rum en stund vid 22-snåret. Då blev det bättre.

Sen gick jag ner och la mig.
Då började diskmaskinen pipa. Och pipa. Och pipa.

Den har gjort det lite ibland förut. Som om den har fastnat. Brukar funka att starta om. Så det gjorde jag.

Tog ca 5 minuter. Sen började den pipa igen.

Hm, bytte program och startade om.
Men det skulle jag tydligen inte gjort...

5 minuter senare började den pipa, och nu lät det lite mer hysteriskt. Blev snart varse om varför då pipandet ackompanjerades av ett plaskande ljud...

Då kunde den inte tömma sig, och när nöten (jag) startade om fylldes den på med vatten som inte visste vart det skulle ta vägen. Så det tog vägen på golvet. Och det vet alla som varit med om det att det är inget fräsch vatten.

På med handskarna och torka upp.


Imorse så skulle jag då ta tag i detta.
Hm, vart ringer man?

Fick ett nummer av pappa till en bra kille. Ringde och hade nästan bestämt tid när han frågade vilket märke och hur gammal. Då skulle jag ringa en annan firma som hade hand om det märket, som är köpt via ett stort möbelvaruhus.

Letade reda på det numret och efter en stund i telefonkö kom jag fram till en trevlig karl, som förvisso pratade ett språk jag inte förstod (diskmaskinska, med en lätt vvs-brytning). Skulle till att boka tid med honom när jag sa att maskinen var köpt VIA det stora möbelvaruhuset.
Då skulle jag ringa och typ reklamera hos det stora...jaja, IKEA.

Leta reda på kvitto, vilket inte var det allra enklaste, men det gick.
Nu har jag kommit såpass att jag pratat med en treflig kvinna på IKEA och hon ska skicka vidare till firman (som jag då redan har pratat med idag) som ska ringa upp mig och boka tid. Pust.

Under tiden jag ringt och letat har jag diskat upp allt som var i den fullproppade maskinen, samt bakat morotsbullar. M och E äter upp dem ganska fort :)

Nu ska jag bara vika tvätt. Sen ska jag ta mig till jobbet. Tur man har mobil så man kan bli nådd närsom och boka reparationsdejt.

A då? Jo, han mår finfint och är på dagis. Idag är det fotodags!!!

1 kommentar:

  1. Stackars, stackars dig först Tvn o sedan diskmaskinen. Ja det finns faktiskt kvinnliga diskmaskinsrep. Mile har en i Göteborg folk lä bli väldigt snopna när hon dyker upp. Morotsbullar det låter gått. Testade ett nytt snabbt recept på snabbdinkelbröd det blev jättegott. Louise

    SvaraRadera