lördag 2 oktober 2010

Fortfarande lördag

Lördag. Det betyder lördagsgodis.
Jag är mäkta stolt över att jag inte ätit nåt godis denna veckan heller, utom idag då. (Räknar inte popcorn och ostbågar som godis, bara så ni vet!)

Har inte köpt nåt nytt idag, utan äter av det som legat i skåpet i 2 veckor.
Det smakar sådär.
Om det sen är för att det är 2 veckor gammalt, eller för att jag liksom vänjer av mig under 6 dagars detox vet jag inte.
Men än kan jag inte vara utan helt.
Kommer troligtvis aldrig kunna.
Men jag kanske kan släppa lösgodiset?

Det tar ju tid det här att bryta en ovana. Och även att komma in i en ny, god vana. Ca 3 veckor. Kanske har jag kommit in i en ny bra lördagsgodisvana nu. Då tar det bara 3 veckor innan jag kunnat ta mig ur den. Känns tryggt att veta.

Nu ska jag lämna A på kalas. Han är inte sjuk. Han bara fejkar. Han vill bara ha sympati. Han är ju kille, trots allt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar