tisdag 26 oktober 2010

Förkyld

Att vara förkyld kan innebära så många olika saker för lika många människor.

För min del brukar det innebära snorig/täppt näsa och allmänt halvseg. Det kommer liksom inte igång, blir varken hackat eller malet. Då kan det lika gärna vara tycker jag.

Där är jag nu, ömsom snorig, ömsom täppt. Seg. Men inte ont nånstans. Och feber brukar jag inte få.
Så det ärbara att köra på. Dock utan träningen.

M var snäll och gick upp lite före mig och preppade barnens frukost. Dvs, jag kunde ligga och dra mig några minuter till. Alltid skönt. Annars brukar vi försöka hjälpas åt så mycket det bara går för att morgonen ska flyta smidigt. Vi,precis som alla andra föräldrar :)

Hoppas på att dagen blir bra. Det ska iallafall bli fint väder. Men min nya vana trogen tar jag med mig regnstället till jobbet. Lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar