söndag 10 oktober 2010

Ibland kan det vara jobbigt med fritid...

Jag förstår mig inte på mig själv (så hur kan jag begära att min man ska göra det?)

Nu har M tagit med sig barnen på en tur till Hbg. De ska hämta ett Gameboy som vi ska få av en fd elev och även ta en liten snabbtripp till Väla för att klaga på täckningen på hans mobil.

Nåja. Lite lyx såhär att vara själv hemma. Det händer inte SÅ ofta och det är faktiskt ganska skönt.
Men efter en 5 minuter börjar tankarna fladdra.
Varför sitter jag här helt overksam i soffan? Varför städar jag inte? Nu hade jag ju kunnat moppa golvet i lugn och ro. Eller röjt i garderoben. Gräsmattan behöver krattas och garaget rensas. Dessutom har vi ju disken och tvätten. Och för att inte tala om badrummen, de skulle verkligen behöva storstädas...
Och så fortsätter det.

När jag egentligen mest av allt bara vill sitta här och vara overksam. Och vet att det är det M tycker att jag ska vara.

Jag får jobba på den biten. Att det faktiskt är viktigt att inte vara så duktig och präktig HELA tiden.

Så jag tänker INTE städa/moppa/kratta/rensa. INTE.

Men jag kanske hänger upp tvätten när den är klar. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar