måndag 18 oktober 2010

Måndag morgon

Det var lite segt att kliva upp imorse. (Är det inte alltid det?)
Men upp kom vi och en bra morgon blev det, utan stress och tjat och sura miner. (Nåja, några sura miner hann det nog bli, men inte särskilt länge.)

E kom på en bra grej förra veckan när vi var på väg till skolan.
"Mamma, säj lite plus till mej."

Så nu jobbar vi med matte när vi cyklar till skolan. (Känns ju bra för en gammal humanist som mig som valde just humanistisk linje för att slippa matten, men plus är lagom nivå för mig.)
Både plus och minus och även lite gånger (fast bara ettans tabell, och lite på tvåans). Det är roligt, han glömmer bort att cykla långsamt och jag hinner inte tjata på honom att cykla fortare. Det blir roligare helt enkelt.
Och imorse hängde A på och började fråga E. A är ju lite...nytänkande, så hans tal var rätt spännande, "Vad blir F+0? Vad blir 1 människa+1 människa?"

Ledig idag. Snart ska jag iväg med unge herrn på 4-års kontroll. Men innan dess ska jag väl hinna med att hänga upp lite tvätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar