fredag 29 oktober 2010

Halloweenfest på skolan

Efter många diskussioner fram och tillbaka (där jag bland annat vägrade köpa en ny dräkt, delvis för att jag själv tyckte den var läskig) kom den unge mannen fram till att han skulle vara trollkarl.
Turligt nog för alla inblandade (dvs, vi 4 i familjen) hittade vi alla tillbehör där trollstaven var svårast att lokalisera. Och det skulle vara trollstaven med stjärnorna, inte den utan...



Lämnade en mycket lycklig Elliot på skolan.
De hade gjort det spännande, en spökdam (?) stod på gården och det vällde ut rök ur henne. Runt oss sprang häxor, vampyrer, pirater och massa andra läskigheter. Det blir nog en rolig dag :)

På dagis firar de inte Halloween. Det ville dock inte Albin ta nån hänsyn till. Vi packade ner muskelmannen i ryggan och det gick ju inte att förhindra att han klädde om så fort vi kom fram, under lätt överseende av fröknarna. De har väl varit med om föräldrar som inte orkar säja nej förut. Men av alla strider man orkar ta tyckte jag inte att denna var värd att slösa energi på...

Själv kommer jag nog inte klä ut mig på jobbet. Bara klä på mig. Och det är nog alla glada för.

Ha en riktigt härlig fredag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar