torsdag 21 oktober 2010

Vinter?

Det är kallt nu.
Igår när jag cyklade hem från jobbet regnade det. Inget milt höstregn utan iskallt vinterregn. Dessutom hade jag glömt mina regnkläder hemma, så jag var JÄTTEkall och blöt när jag kom hem. Tur jag bara skulle hem...
Imorse var det IS. Coolt, tyckte barnen. Kallt, tyckte jag. Same same, but different.

Det blev till att köra en vända till till dagis när jag upptäckte att A´s vindbyxor inte alls låg i ryggsäcken som jag trodde utan hängde på en krok i hallen. Då de har utedag på torsdagar tyckte jag det var lite taskigt att han inte skulle ha dem... Så får jag kolla en extra gång imorron. Gärna INNAN vi åker hemifrån :)

Nu skiner solen. Men jag tar med mig regnstället till jobbet ändå. Man vet ju aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar